تفاوت پوست خشک و دهیدراته در چیست؟


درک تفاوت انواع پوست و تشخیص آن برای درمان و پاسخ به نیاز‌های پوست بسیار مهم است. اما تمایز بین انواع مختلف پوست مانند پوست دهیدراته و پوست خشک، همیشه آنطور که به نظر می‌رسد ساده نیست. پوست چرب در مقابل خشک قرار می‌گیرد. اگر  روی پوست خود چربی می‌بینید، پس حتما پوست چربی دارید، درست است؟ اما همیشه اینطور نیست، زیرا تولید چربی می‌تواند کمی پیچیده‌تر از این‌ها باشد.

مقایسه پوست چرب و پوست خشک

ابتدا، اجازه دهید کمی در مورد اصول اولیه مراقبت از پوست تجدید نظر کنیم. رنه رولو زیبایی شناس مشهور می‌گوید: «پوست خشک چربی کمی تولید می‌کند و به همین دلیل باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. پوست چرب پوستی است که چربی بیشتری تولید می‌کند، منافذ بزرگی دارد و ظاهر آن برا‌ق و چرب به نظر می‌رسد. درک این شرایط و تشخیص آن برای شما منطقی و آسان است، اما تمایز پوست کم آب و پوست خشک کمی پیچیده‌تر است.

پوست کم آب

پوست کم آب لزوماً پوستی بیش از حد خشک نیست. رولو می‌گوید: «پوست کم آب، پوست چرب، مختلط یا معمولی است که فاقد آب بوده و احساس سفت شدن دارد.» کم آبی پوست، یک نوع بیماری پوست است، نه یکی از انواع آن. داشتن پوست سفت لزوماً به معنای خشکی آن نیست. پوست کم آب، به عنوان یک بیماری پوستی، فاقد محتوای آب است، اما همچنان امکان تولید چربی دارد. در واقع، طبق گفته رولو، ممکن است برای جبران کمبود رطوبت در پوست، چربی بیش از حد تولید شود. پوست کم‌آب در میان افرادی که پوست‌های چرب و مستعد آکنه دارند و برای حل مشکلات پوستی خود از محصولات خشن (لایه بردارهای قوی) که آب را از پوست می‌گیرند، استفاده می‌کنند بسیار رایج است.

پاکسازی هوشمندانه‌تر

همه چیز در یک روتین پوستی با پاکسازی شروع می‌شود. رولو استفاده از پاک کننده‌های بدون سولفات را توصیه می‌کند به این دلیل که هنگام شستشو باعث دهیدراته شدن پوست نمی‌شود. همچنین توصیه می‌کند که از اسیدها و اسکراب‌ها  به ویژه آن‌هایی که ترکیباتی بسیار قوی و خشن دارند و باعث کم‌آبی سطحی و التهاب پوست می‌شوند به‌طور مکرر استفاده نکنید.

شستشو صورت

هرگز پوستتان را بدون کرم رها نکنید

رولو می گوید: «هرگز پوست را بیشتر از 60 ثانیه بعد از شستشو و پاکسازی برهنه و بدون کرم رها نکنید. بلافاصله از تونر، سرم پوست و مرطوب کننده بدون الکل استفاده کنید. هنگامی که پوست شما برهنه می‌ماند، هوا بلافاصله شروع به مکیدن رطوبت از آن می‌کند و پوست خشک و دهیدراته می‌شود.

از سرم پوست استفاده کنید

رولو می گوید: برای آبرسانی بیشتر پوست، زیر مرطوب کننده از یک سرم پوست استفاده کنید. تنها چند قطره از یک سرم سبک وزن  زیر یک لایه مرطوب کننده بدون روغن، می‌تواند رطوبت پوست را میزان قابل توجهی افزایش دهد.

از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید: هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست دقت کنید که محصولات حاوی ترکیبات مرطوب کننده‌ مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید، سدیم PCA، سوربیتول، آلانتوئین و پروپیلن گلیکول باشد. رولو همچنین عنوان می‌کند: «اینها ترکیباتی هستند که به جذب آب از محیط بیرون به داخل پوست کمک کرده و آن را نرم و لطیف نگه می‌دارد.

منبع: BYRDIE

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *