روتین مناسب پوست خشک


روتین مناسب پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید، پیدا کردن یک روتین مراقبت از پوست مناسب می‌تواند به معنای تجربه حس راحتی و داشتن پوستی درخشان به جای پوسته پوسته شدن، کشیدگی، سوزش و خشکی پوست باشد.

خشکی پوست به این معنی است که صورت شما نمی‌تواند آنطور که باید از خود در برابر محیط اطراف محافظت کند. هنگامی که پوست خشک می‌شود، ترک‌های ریزی در لایه بیرونی خود ایجاد می‌کند که منجر به اختلال در آبرسانی و حفظ آن می‌شود.

یک روتین پوست ایده‌آل می‌تواند از بروز این مشکلات به راحتی جلوگیری کند.

روز خود را با یک روتین پوستی مناسب شروع کنید:

اگر پوست خشکی دارید، آماده سازی پوست در روتین صبحگاهی جهت حفاظت و رطوبت رسانی آن در طی روز بسیار مهم است. وقتی نوبت به روال صبحگاهی می‌رسد، متوجه یک قانون ثابت در روتین پوست می‌شوید، اینکه صبح‌ها از محصولاتی که رطوبت را در عمق پوست نگه داشته، اشعه‌های مضر UV و همچنین رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند استفاده کنید.

یک پاک کننده بدون کف را انتخاب کنید:

شروع روز با چهره‌ای شسته و تمیز، اولین و مهمترین گام در هر روتین پوستی است. هنگامی که صحبت از شستن صورت می‌شود، نوع پاک کننده‌ای که انتخاب می‌کنید بسیار مهم است.

به ویژه روزهایی که احساس ‌می‌کنید پوستتان تمایل به خشکی دارد، باید از یک پاک‌کننده ملایم و بدون کف استفاده کنید. بهتر است به دنبال محصولی باشید که به طور خاص با ترکیبات آبرسان ساخته شده باشد. این محصولات بر خلاف پاک‌کننده‌‌های فومی آلودگی و چربی را بدون ایجاد اختلال در لایه بیرونی پوست پاک می‌کنند.

استفاده از سرم برای رطوبت رسانی و حفظ سلامت پوست:

پس از پاکسازی و شستشو، پیشنهاد می‌شود رطوب رسانی پوست را آغاز کنید. برای افزایش رطوبت، از سرم ویتامین سی استفاده کنید و پس از جذب کامل آن سرم هیالورونیک اسید(سدیم هیالورونات) را روی آن قرار دهید. هیالورونیک اسید یک مرطوب کننده شناخته شده و مناسب انواع پوست به ویژه پوست خشک می‌باشد، هیالورونیک اسید آب را به سمت پوست می‌کشد و در نهایت خطوط و چین و چروک‌های ظریف پوست را کاهش می‌دهد.

یک مرطوب کننده سبک انتخاب کنید:

در حالیکه بعضی از ضد آفتاب‌ها آبرسانی مورد نیاز پوست در طول روز را برطرف می‌کنند،اما اگر پوست بسیار خشکی دارید بهتر است حتما قبل از ضدآفتاب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

با SPF از خود محافظت کنید:

پوست خشک هم مانند هر نوع پوست دیگر به SPF احتیاج دارد. اشعه UV و آلودگی باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد شده که منجر به پیری زودرس پوست می‌شود.

به دنبال ضد آفتابی با حداقل SPF 30 یا بالاتر از آن باشید (آرایش به روی ضد آفتاب باعث کاهش اثر بخشی آن نمی‌شود) و توجه داشته باشید که هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

شستشو دوباره پوست و رطوبت دهی در شب :

اولین گام در برنامه شبانه شما مانند برنامه صبحگاهی شستشو پوست با استفاده از یک شوینده آبرسان کف‌کننده (فومی) است.

بهتر است پس از پاکسازی، از سرم‌های آبرسان و مواد موضعی پوست که به شما در حفظ رطوبت بیشتر کمک می‌کنند استفاده کنید و از مواردی که ممکن است خشکی پوست شما را تحریک کند اجتناب کنید. برای مثال اگر فردی پوست بسیار خشکی دارد، نباید از مشتقات ویتامین A مانند رتینوئیدها و رتینول استفاده کند، اما برای جلوگیری از چین و چروک و مبارزه با روند پیری، سرم رتینیل پالمیتات گریفین که یکی از مشتقات سبک از ویتامین A می‌باشد، بدون خشک کردن و آسیب به پوست از چروک شدن و ایجاد خطوط روی آن جلوگیری می‌کند.

  سرم سدیم هیالورونات را به همرا یک مرطوب کننده آبرسان مانند سرم پانتنول استفاده کنید.

سرم مولتی ویتامین، غنی از مواد مورد نیاز پوست مانند ویتامین B ،E می‌باشد و بهتر است شب‌ها قبل از خواب به صورتتان بزنید تا عمیقا پوستتان را تغذیه کند.

و در انتها با استفاده از کرم مرطوب کننده پوستتان را رطوبت رسانی کنید.

منبع : BYRDIE

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *