روتین مناسب پوست درخشان


اگر به دنبال پوست درخشان و شفاف هستید، وقت آن رسیده که روتین پوستی خود را تغییر دهید. انجام چند تعویض ساده در روتین صبح و شب می‌تواند تفاوت بسیاری ایجاد و شما را یک قدم به درخشندگی مورد نظرتان نزدیک‌تر کند. خوب است بدانید نتایجی که به دنبال آن هستید، نیازی به انبوهی از محصولات جدید و یا ساعت‌ها وقت گذرانی در حمام و روی پوست ندارد.

در واقع، صبح زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و شب‌ها قبل از رفتن به رختخواب، فقط به پنج مرحله ساده نیاز دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. همانطور که می‌توانید تصور کنید، کلید اصلی برای داشتن پوست سالم و درخشان استفاده از محصولات مناسب است. برای اینکه تغییر ملموسی را بتوان ایجاد کرد و اینکه بدانیم دقیقا از چه محصولاتی بهتر است استفاده کنیم، نظرات دو متخصص پوست، Joshua Zeichner و Shereene Idriss، را بررسی کردیم.

روتین صبح AM

مرحله 1: پاک کننده ملایم

دکتر Idriss این چنین توضیح می‌دهد: من معتقدم که یک روتین صبحگاهی در از ادامه‌ی روتین مناسب شب قبل شروع می‌شود: اطمینان حاصل کنید که صورت خود را شسته‌اید و مواد زائد را قبل از رفتن به رختخواب پاک کرده‌اید. در این حالت زمانی که نوبت به روتین صبح می‌رسد، یک پاکسازی ملایم، که پوست را خشک نکند کافیست. Zeichner می‌گوید: من به شستن صورتتان به عنوان پایه و اساس یک روتین مراقبت از پوست نگاه می‌کنم. “هدف از پاکسازی این است که آلودگی‌ها (مانند هر نوع کثیفی، جرم یا تجمع مواد) را از روی پوست، بدون آسیب رساندن به سد لیپیدی آن پاک کرد.”

توجه به این نکته مهم است، استفاده از پاک کننده مناسب و بالا بودن دمای آب، می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. Idriss می‌گوید: “در مورد آب بیش از حد گرم، مراقب باشید زیرا ممکن است چربی طبیعی پوست را از بین برده و آسیب بیشتری به سد پوستی حساس، وارد ‌کند.” وقتی صحبت از شستن صورت می‌شود، نوع پاک‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید بسیار مهم است، بهتر است از پاک کننده‌های ملایم مبتنی بر آب استفاده کنید که بدون ایجاد خشکی یا تحریک، آلودگی و چربی را از بین می‌برد.

مرحله 2: سرم ویتامین سی

هر دو متخصص پوست استفاده از سرم ویتامین سی را به عنوان قدم بعدی توصیه می‌کنند. Idriss می‌گوید: ویتامین سی یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می‌تواند اثرات ضد آفتاب شما را تقویت کند. ویتامین سی همچنین می‌تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد ناشی از محیط و جلوگیری از تولید رنگدانه‌های غیرطبیعی پوست کمک کند.

سرم ویتامین سی

مرحله 3: کرم چشم

پس از استفاده از سرم ویتامین سی، Idriss استفاده از کرم دور چشم را توصیه می‌کند. او می‌گوید: وقتی پوست خشک‌تر است، نواحی چشم قرمز می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنم از کرم دور چشم حاوی ویتامین K و هیالورونیک اسید استفاده کنید. همچنین در فصل زمستان می‌توانید از آن در اطراف بینی خود بزنید زیرا تمایل به قرمزی در نواحی اطراف سوراخ‌های بینی مشکل شایعی در فصل سرد است.

مرحله 4: کرم مرطوب کننده سبک

Idriss استفاده از یک مرطوب کننده سبک را توصیه می‌کند زیرا می‌تواند به عنوان یک پرایمر آرایشی هم عمل کند.

مرحله 5: SPF

SPF مرحله مهمی در هر روتین مراقبت از پوست است و روتین پوست درخشان نیز از این قاعده مستثنی نیست. Idriss می‌گوید: آخرین مرحله در روتین صبح ضد آفتاب است. برای اطمینان از اینکه پوست شما پوشش مناسبی دارد، از محصولی با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و هر دو ساعت یک بار دوباره آن را تجدید کنید.

روتین شب PM

مرحله 1: میسلار واتر

اولین قدم در روتین شبانه مانند صبح، پاکسازی است. با این حال، Idriss پیشنهاد می‌کند که برای شستن صورت یا انجام روتین مراقبت از پوست شبانه تا آخرین لحظه منتظر نمانید و عصرها پوست را پاکسازی کنید. اولین قدم این است که پوست خود را تمیز کرده و آرایش‌، آلودگی و کثیفی طول روز را از پوست پاک کنید. او برای این کار از میسلار واتر را پیشنهاد می‌کند.

مرحله 2: یک پاک کننده مبتنی بر آب

پاک کننده‌های مبتنی بر آب (کمترین حساسیت را در پوست ایجاد می‌کنند) استفاده کنید تا مطمئن شوید پس از استفاده از میسلار هرگونه آلودگی، کثیفی یا آرایش باقی مانده پاک می‌شود برای جلوگیری از خشکی و تحریک احتمالی، مراقب دمای آب باشید.

مرحله 3: سرم پوست

پس از پاکسازی پوست از سرم پوست استفاده کنید. Idriss می‌گوید: من توصیه می‌کنم برای یکنواخت کردن رنگدانه‌ها، با سرم اصلاح کننده لکه‌های تیره، شروع کنید.
Zeichner توصیه می‌کند که سرم رتینول را در طول این مرحله استفاده کنید زیرا خطوط و چین و چروک پوست را از بین می‌برد. او می‌گوید: “من به همه بیمارانم رتینول را توصیه می کنم.” اما بهتر است به دنبال یک فرمول رتینول باشید که به محافظت از سد پوستی کمک کند، زیرا با وجود تاثیر بالایی که رتینول دارد اما می‌تواند باعث تحریک و اختلال در سد پوستی شود. پس بهتر است با احتیاط استفاده کنید. سرم رتینیل پالمیتات گریفین حاوی اسکوالن است. ترکیب آن با رتینول از پوست محافظت کرده و از تحریک آن جلوگیری می‌کند.

مرحله 4: کرم دور چشم

مانند هر روتین شبانه دیگری، کرم دور چشم باید قدم بعدی شما باشد. Idriss توصیه می‌کند که کرم دور چشم سبک تر بدون نسخه حاوی رتینول بزنید زیرا صبح روز بعد پوستی بی نظیر را به شما ارائه می‌کند.

مرحله 5: مرطوب کننده

برای پایان دادن به روتین درخشان خود، یک پوشش ضخیم از مرطوب کننده روی پوست اعمال کنید. Idriss توضیح می‌دهد: «من همیشه زمان می‌دهم تا مرطوب‌کننده بعد از استفاده در پوست به شکل کامل جذب شود. سعی کنید مرطوب کننده‌های آبرسان استفاده کند تا از سد پوست (اپیدرم) محافظت کند به خصوص زمانی که از ترکیبات فعالی مانند رتینول یا هیدروکسی اسیدها استفاده می‌کنید.”

منبع: BYRDIE

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *