بهترین روتین پوست آقایان


هرگز برای شروع بهترین روتین پوست آقایان یا بهبود روتینی که در حال حاضر دارید، دیر نیست. این کار سرمایه گذاری روی سلامتی و اعتماد به نفس شماست. اما نکته اینجاست: هیچ هدف نهایی وجود ندارد. این کار مانند ورزش روزانه برای پوست شماست، به همان شکلی که غذای سالم می‌خورید، آب کافی می نوشید، به طور مرتب ورزش می کنید و خواب کافی دارید.

در این مقاله سعی شده تا با توضیح درباره بهترین ترکیبات مورد نیاز پوست و نحوه استفاده و ترتیب آن‌ها، در پیدا کردن بهترین روتین مراقبت مردانه به آقایان کمک کنیم و اگر در حال حاضر به نظر زیاد و یا انجام آن سخت می رسد، همیشه یک روتین مراقبت از پوست ساده (۳ مرحله‌ای) وجود دارد که می‌توانید از آنجا شروع کرده و به این شکل از اکثر آقایان جلوتر باشید. در واقع، این روتین یک شروع عالی برای هرکسی است.

مراحل اصلی روتین پوست آقایان: پاکسازی، لایه برداری، رطوبت رسانی

سه مرحله اصلی هر روتینی پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کردن است، اما نه هر سه با هم. در اینجا یک سناریوی ایده آل وجود دارد:

۱: دو بار در روز پاکسازی کنید. صبح به عنوان اولین کار از شوینده صورت استفاده کنید تا محصولاتی را که شب قبل زده اید و همچنین هر گونه عرق و باکتری که در طول شب جمع شده است را پاک کنید. سپس شب هنگام شروع برنامه قبل از خواب، مجددا صورت خود را بشویید.

۲: دو بار در هفته لایه برداری کنید. این مرحله سلول های مرده پوست را از بین می برد و به شما کمک می کند تا ظاهری درخشان تر، صاف تر و نرم تر داشته باشید، در عین حال از بروز جوش جلوگیری می کند. برای انجام این کار، می توانید از اسکراب فیزیکی یا سرم لایه بردار شیمیایی استفاده کنید. گزینه دوم احتمالاً برای کسانی که با آکنه دست و پنجه نرم می کنند و می خواهند سلول‌های مرده پوست و همچنین چربی به دام افتاده در منافذ را از بین ببرند، بهتر است. اما بیش از مقدار توصیه شده توسط محصول انتخابی خود (معمولاً دو بار در هفته) لایه برداری نکنید، زیرا سلول های پوستی شما به اندازه کافی سریع برای همگام شدن با لایه برداری مداوم، بازسازی نمی شوند. در نهایت، بهتر است در عصر (همیشه بعد از پاک کردن و قبل از مرطوب کردن) لایه برداری کنید تا پوست در هنگام استراحت بتواند خود را ترمیم کند. در غیر این صورت، ممکن است با صورت قرمز شده به روز خود ادامه دهید.

به افرادی که پوست چرب و یا جوشدار دارند پیشنهاد می‌کنیم دو بار در هفته از سرم لایه بردار قوی گریفین استفاده کنند اما اگر پوست شما نرمال یا حتی کمی خشک است بهتر است از سرم لایه بردار ملایم  گریفین یک بار در هفته به شکل روتین استفاده کنید. هر دو سرم حاوی سالیسیلیک اسید است و به پاکسازی پوست شما از آلودگی و چربی به دام افتاده در پوست کمک می‌کند.

یکی از مزایای این دو سرم لایه بردار این است که ترکیبی از آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید (aha-bha) است به این معنی که همزمان هم لایه برداری سطحی روی پوست انجام داده و هم عمیقا به منافذ پوست شما نفوذ کرده و آن‌ها را از سلول‌های مرده و چربی پاک می‌کند.

۳: صبح و شب از مرطوب کننده استفاده کنید، با اولویت SPF در شروع روز. مرطوب کننده به نظر یک محصول پیشگیری کننده می رسد، اما در واقع بیشتر از آبرسانی به صورت شما در حفظ سطح رطوبت طبیعی پوست و دور نگه داشتن هر گونه تهدیدی برای عملکردهای سد دفاعی پوست یا همان لایه بیرونی یعنی اپیدرم پوست، نقش دارد. پیشنهاد می‌کنیم صبح‌ها ازیک مرطوب کننده حاوی spf  که پوست را در برابر اشعه ماوراء بنفش که باعث پیری پوست می شود، حفاظت می‌کند استفاده کنید. این محافظ روز از کرم شب شما که در بخش تغذیه فعال تر است، کمی سبک تر خواهد بود.

روتین پیشرفته: سرم های آبرسان، کرم های دور چشم، ماسک های صورت، درمان های موضعی و تونرها

اگر می خواهید از یک روتین مراقبت از پوست پایه به یک رژیم پیشگیری کننده تر ارتقا پیدا کنید، در این صورت چند نوع محصول وجود دارد که ابتدا باید به روتین خود اضافه کنید. حالا، لرزومی ندارد از همه این محصولات استفاده کنید، اما باید حداقل در مورد هر کدام یک درک روشنی داشته باشید.

۱. سرم های آبرسان: در حالی که انواع زیادی از سرم ها در بازار وجود دارد، ضروری ترین آنها سرم آبرسان است، به ویژه سرم هیالورونیک اسید که پوست را حجیم می کند. شما این محصول را بعد از پاک کردن و قبل از مرطوب کننده استفاده می‌کنید. (البته این برای همه سرم ها صدق می‌کند.) هیالورونیک اسید عمیق تر به پوست نفوذ می کند و به طور فعال رطوبت (تا 1000 برابر وزن خود) را جذب می کند تا پوست را از درون تغذیه کند.

۲. محصولات دور چشم: کرم‌های دور چشم نمونه بارز «تاثیرات بزرگ در بسته‌های کوچک» هستند. آن‌ها محصولات غلیظ‌تری هستند، زیرا ظریف‌ترین و نازک‌ترین پوست بدن شما – پوست ناحیه چشم را هدف قرار می‌دهند. هنگامی که این پوست حساس استحکام و ضخامت خود را از دست می دهد، مواردی مانند پف زیر چشم، چروک‌های پنجه کلاغی و تیرگی حلقه‌های زیر چشم بیشتر به چشم می‌خورد. بنابراین، این کرم‌ها و سرم های دور چشم به تقویت پوست و حفظ استحکام، درخشندگی و قوام آن کمک می کنند. یک محصول دور چشم می تواند باعث شود در طول روز سرحال به نظر برسید، یا در حین خواب پوست را با انبوهی از پپتیدهای ضد پیری تغذیه کند. حداقل روزی یک بار و در صورت تمایل دو بار از آن استفاده کنید.

۳. ماسک‌های صورت: ماسک های صورت انواع مختلفی دارند، اما دو دسته کلی آنها “پاکسازی عمیق” و “آبرسانی عمیق” هستند. ماسک‌های پاک کننده عمیق تمایل دارند از ترکیباتی مانند زغال چوب و رس برای بیرون کشیدن چربی و آلودگی اضافی از عمق منافذ استفاده کنند (بنابراین به خصوص در افراد دارای پوست چرب و مستعد آکنه مفید هستند). از طرف دیگر، ماسک های آبرسان، سرم بسیار غلیظ را به پوست تزریق می کنند تا به احیای پوست های فوق العاده خسته، کدر یا خشک کمک کنند. به طور معمول، هر نوع ماسک برای استفاده حداکثر یکبار در هفته طراحی شده است.

۴. درمان‌های موضعی: درمان‌های آکنه برای هر کسی که مستعد آکنه، هایپرپیگمنتاسیون یا هر دو باشد ضروری است. آنها به از بین رفتن جوش‌های سرسفید، بهبود جای جوش و کاهش احتمال و ماندگاری هایپرپیگمنتاسیون ناشی از این لکه‌ها و همچنین لکه‌های ناشی از آفتاب یا عوامل بیولوژیکی کمک می‌کنند. حتی می‌توانید از درمان‌های موضعی به صورت پیشگیرانه، در اولین نشانه جوش، برای جلوگیری از ظهور کامل جوش‌ها استفاده کنید. به آقایانی که پوست مستعد آکنه دارند به محض دیدن جوش پیشنهاد می‌کنیم از سرم آنتی آکنه گریفین به شکل موضعی در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنند.

۵. تونرها: تونرها برای همه مناسب هستند، اما برای افرادی که پوست بسیار چربی دارند یا کسانی که روتین مراقبت از پوست پیچیده‌ای دارند، کاربردی‌تر هستند. به عبارت ساده، تونرها به متعادل کردن سطح PH پوست شما کمک می‌کنند (تا پوست بیش از حد خشک و تحریک نشود) و در عین حال تولید طبیعی چربی پوست شما را کنترل می‌کنند، از تونر بعد از پاک کردن صورت (و بعد از هر لایه بردار فیزیکی) اما قبل از استفاده از هرگونه لایه بردار شیمیایی، سایر سرم‌ها و البته قبل از مرطوب کننده استفاده کنید. سرم نیاسینامید گریفین با کنترل چربی پوست و تنظیم ph آن عملکردی مانند تونر بر پوست شما دارد، پیشنهاد می‌کنیم پس از شستن صورت و قبل از استفاده از کرم مرطوب کننده هر صبح از سرم نیاسینامید استفاده کنید.

به طور کلی اگر از آن دسته آقایانی هستید که هیچ روتین پوستی ندارید و انجام آن هم برایتان دشوار است و در عین حال از وضعیت پوست خود راضی نیستید پیشنهاد می‌کنیم بهترین روتین پوست آقایان یعنی روتین ساده سه مرحله‌ای را شروع کنید تا بعد از گذشت سه ماه به راحتی تغییرات را روی پوست خود ببینید.

منبع:  gq-magazine.co.uk

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *