چگونه پوست شیشه ای داشته باشم؟


اگر جستجوی شما برای مرطوب‌ترین و درخشان‌ترین پوست زندگی‌تان، شما را به دنیای ترندهای زیبایی کره‌ای سوق داده است، طولی نمی‌کشد که با عبارت «پوست شیشه‌ای» مواجه می‌شوید.

شارلوت چو می‌گوید: پوست شیشه‌ای روندی است که پوست شما را چنان شفاف، مرطوب و صاف توصیف می‌کند که می‌تواند مانند شیشه بازتابنده و شفاف به نظر برسد. گرچه این اصطلاح در حدود سال 2017 در رسانه های اجتماعی محبوبیت پیدا کرد، پوست شیشه ای برای سال‌های زیادی در کره یک ایده آل برای زیبایی بوده است.

مشخصا پوست شیشه ای به معنای دستیابی به چهره ای بدون عیب یا بدون منافذ (که غیرواقعی است) نیست، بلکه رساندن پوست به سالم ترین حالت خود است. اگرچه ممکن است به نظر برسد که پوست تا این حد صاف و درخشان به نظر دور از دسترس است، کارشناسان به ما یادآوری می‌کنند که پوست شیشه‌ای برای هر کسی امکان‌پذیر است، به شرطی که روتین مراقبتی جامعی داشته باشید، علاوه بر روش‌های مراقبت از پوست، دستیابی به پوست شیشه‌ای به این معنی است که شما باید برای متعادل کردن پوست از مقدار مناسب خواب، آب فراوان، ورزش، و غذای سالم بهره‌مند شوید.

واضح است که پوست شیشه ای چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن دست یافت. چو (شارلوت چو یکی از بنیانگذاران «Then I Met You» و «سوکو گلم» است) می‌گوید: حداقل دو یا سه هفته در یک روتین ثابت روزانه( یا هم صبح و هم شب اگر برای سبک زندگی، برنامه و بودجه شما ممکن است) قرار بگیرید. از آنجایی که پوست همه افراد منحصر به فرد است، مراحل دقیق ممکن است برای هرکس کمی متفاوت به نظر برسد. اما اگر می‌خواهید متوجه شوید که چه نوع محصولاتی شما را به مقصد می‌رسانند، در ادامه پایه اصلی این روتین و نحوه شروع آن را دنبال کنید.

مرحله 1: دوبار پاکسازی پوست

شامل استفاده از یک شوینده صورت مبتنی بر روغن مانند بالم پاک‌کننده برای از بین بردن کثیفی از روی پوست و سپس استفاده از یک شوینده ملایم بر پایه آب است. چو می‌گوید: «به دنبال پاک‌کننده‌های با pH پایین برای پاک‌کننده‌های مبتنی بر آب باشید، که باعث تحریک یا آسیب سد پوستی (اپیدرم) شما نمی‌شوند.

مرحله 2: پوست‌های مرده را لایه برداری کنید

از بین بردن لایه بالایی پوست مرده برای صاف کردن بافت شما ضروری است. چو می‌گوید: برای دستیابی به پوست شیشه‌ای بدون کمک آرایش، واقعاً به لایه‌برداری از پوست مرده احتیاج دارید که به کاهش تیرگی چهره کمک می‌کند. برای پوست‌های بسیار حساس، می توانید یک لایه بردار شیمیایی را امتحان کنید که نیازی به اسکراب دستی هم ندارد. لایه برداری پوست به بقیه محصولات شما کمک می‌کند تا بهتر نفوذ و به طور موثرتری روی پوست عمل کنند.

مرحله 3: پوست را با تونر تازه کنید

اگر تجربه قبلی شما از استفاده تونر پوست خشک یا چروک بوده، مطمئن باشید که فورمولاسیون تونرهای جدید بر خلاف گذشته که باعث خشکی و سوزش پوست می شدند، نیست. در عوض، سری جدید تونرها تعادل pH پوست شما را حفظ می‌کنند و در عین حال چربی اضافی و آلودگی پوست را از بین می‌برند. تونرهای امروزی آبرسان هستند و قابض نیستند! چو می گوید: به سادگی یک پد پنبه ای را با تونر آغشته کنید و به آرامی روی صورت خود بکشید.

مرحله 4: از ماسک ورقه ای استفاده کنید

اگر زمان انجام این کار را دارید، ماسک های ورقه ای می توانند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای روتین پوست سالم باشند. دکتر چانگ می‌گوید: ماسک‌های ورقه‌ای را می‌توان دو یا سه بار در هفته برای کمک به افزایش هیدراتاسیون استفاده کرد، مخصوصاً زمانی که پوست شما خشک باشد. ماسک‌های ورقه‌ای حاوی ترکیب هیالورونیک اسید سه‌گانه است که پوست را حجیم کرده و درخشش طبیعی پوست را بیشتر می‌کند. سپس، وقتی زمان جدا کردن آن از صورت رسید، مابقی را به گردن خود بزنید.

مرحله 5: از اسنس استفاده کنید

رطوبت رسانی را با اسانس‌ها آغاز کنید. نباید با تونرها که بافت لغزنده مشابهی دارند اشتباه گرفت، اسانس ها محصولات سبک وزن و مبتنی بر آب، حاوی مواد فعال هستند که بر روشن کردن، آبرسانی و تغذیه پوست تمرکز داشته و غلظت کمتری نسبت به سرم ها دارند.

اسانس ها مرحله اصلی یک روتین مراقبت از پوست کره ای هستند، آنها به پوست شما احساس تجدید و بازسازی می دهند. اسانس‌های کره‌ای بر بهینه‌سازی سرعت گردش سلولی طبیعی پوست تمرکز دارند. همچنین چو پیشنهاد میکند: به جای اینکه آن را با یک پد پنبه ای آغشته و مانند تونر روی صورت خود بکشید، اسانس ها را بهتر است با استفاده از دستان به پوست بزنید.

مرحله 6: درمان با سرم

اگرچه ممکن است استفاده از سرم در کنار اسانس لازم نباشد، اما اگر هدف شما آبرسانی است، از هر دو محصول سود خواهید برد. (سرم‌ها غلظت بالاتری از مواد فعال نسبت به اسانس‌ها) را ارائه می‌کنند تا نگرانی‌های جدی‌تر پوست مانند کدر بودن، کم آبی و خطوط ریز را هدف قرار دهند. دکتر چانگ می‌گوید: آنها با ترکیبات فعال مختلفی از جمله اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها، مواد روشن کننده، عصاره های گیاهی و مواد ضد پیری فرموله شده اند.

سرم سدیم هیالورونات گریفین یک آبرسان قوی است که برای هر نوع پوستی  مناسب است اگر بالای 25 سال هستید استفاده از این سرم را در برنامه پوستی خود قرار دهید.

اگر پوست چرب و منافذ باز دارید یکی از بهترین سرم‌ها برای استفاده روزانه سرم نیاسینامید است که با تنظیم PH پوست از ترشح بیش از حد چربی جلوگیری می‌کند.

 نحوه استفاده از سرم‌ها نیز می‌تواند کمی متفاوت از اسانس‌ها باشد، سرم‌ها معمولاً قوام بیشتری نسبت به اسانس‌ها دارند و اغلب مانند یک درمان نقطه‌ای(موضعی) برای درمان بیماری‌های پوستی خاص استفاده می‌شوند.

مرحله 7: مرطوب کننده را بمالید

اگر قرار بود مهم‌ترین مرحله از روتین پوست شیشه‌ای شما (البته جدای از لایه‌برداری) را انتخاب کنیم، استفاده از مرطوب‌کننده است. دکتر چانگ می‌گوید: مرطوب‌سازی برای قفل کردن مواد فعال و هیدراتاسیون اعمال شده در مراحل قبلی ضروری است. موادی مانند سرامید، پانتنول و سنتلا آسیاتیکا برای آبرسانی، آرامش و ترمیم پوست عالی هستند. بهترین راه رطوبت‌ رسانی به نوع پوست و نیازهای فردی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، او می‌گوید، کسانی که در تمام طول سال پوست خشک دارند، ممکن است یک مرطوب‌کننده غلیظ‌تر با فرمولاسیون کرمی بخواهند. اما افرادی که پوست چرب دارند می توانند از مرطوب کننده‌های سبک وزن و با فرمولاسیون ژلی استفاده کنند.

مرحله 8: کرم دور چشم را بمالید

پوست اطراف پلک بسیار ظریف و نازک است، بنابراین می تواند اولین ناحیه ای از صورت شما باشد که کم آبی و علائم پیری را نشان می دهد. چو می‌گوید: «مصرف‌کنندگان کره‌ای به برداشتن گام‌های اضافی در روتین مراقبت از پوست خود برای درمان بیماری‌های پوستی مختلف مانند خطوط ریز و حلقه‌های تیره اعتقاد دارند. زمانی که پوست فاقد رطوبت باشد خطوط ریز بیشتر دیده شده، بنابراین بیشتر کرم‌های دور چشم با مرطوب‌کننده‌ها و ویتامین‌های مغذی فرموله می‌شوند. به عنوان مثال، سرم کانتور چشم گریفین حاوی کافئین و ویتامین سی که پوست را آبرسانی کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد. چو می‌گوید: برای استفاده از کرم‌های دور چشم، از انگشت کوچک خود استفاده کنید تا کرم دور چشم‌تان را به آرامی زیر چشم‌ها و اطراف کل استخوان دور چشم بزنید.

مرحله 9: با روغن صورت روی محصولات را ببندید

از آنجایی که روغن های صورت رطوبت رسانی نمی‌کنند و نرم کننده و مسدود کننده هستند، به این معنی که اپیدرم  پوست شما را تقویت و از آن محافظت می‌کنند. استفاده از آنها در پایان برنامه روزانه برای قفل کردن این رطوبت به پوست مهم است. دکتر چانگ می گوید: من روغن های صورت را توصیه می کنم که غیر کومدون زا و حاوی موادی هستند که پوست را آبرسانی و تغذیه می کنند، مانند روغن جوجوبا، روغن آرگان یا روغن گل سرخ.

مرحله 10: با SPF محافظت کنید

اگر روتین پوست خود را شب‌ها اجرا می‌کنید، روتین شما می تواند با روغن‌های صورت به پایان برسد. اما اگر از محصولات خود در طول روز استفاده می کنید، ضد آفتاب آخرین مرحله شما خواهد بود. دکتر چانگ می‌گوید: ضدآفتاب مهم‌ترین بخش روتین مراقبت از پوست است زیرا پیشگیری کلید حفظ پوست سالم و درخشان است و استفاده از ضد آفتاب از علائم پیری و آسیب‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند.

 این مراحل را ادامه دهید و مطمئن خواهید شد که تمام تلاش‌هایتان برای دستیابی به پوست شیشه‌ای بیهوده نیست و از پوست مرطوب، شفاف، سالم و درخشانی که برای آن زحمت کشیده‌اید لذت ببرید.

منبع: instyle

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *