روتین مناسب پوست خشک مردان


اگر پوست خشکی دارید، یافتن راه هایی برای بازگرداندن آبرسانی به پوستتان بسیار مهم است. روتین مراقبت از پوست 7 مرحله ای ما برای مردان با پوست خشک را حتما امتحان کنید.

اگر پوست شما اغلب احساس کشیدگی، پوسته پوسته شدن و زبری دارد، به احتمال زیاد پوست شما خشک است. این خشکی پوست، چه نوع طبیعی پوست شما باشد و چه مشکل موقتی ناشی از تغییرات محیطی یا فصلی باشد، می تواند بر سلامت و ظاهر کلی پوست شما تأثیر بگذارد. بدون آبرسانی کافی، سد رطوبت طبیعی پوست شما (بیرونی‌ترین لایه پوست) می تواند ضعیف شود. در نهایت، عملکرد ضعیف سد پوستی می تواند منجر به مشکلات پوستی بیشتری از تحریک تا کم آبی بیش از حد آن شود.

خوشبختانه، راه حل آسانی برای پوست خشک وجود دارد: دنبال کردن یک روتین مراقبت از پوست ساده اما موثر برای آقایان. ما به آقایان با پوست خشک توصیه می کنیم که به دنبال فرمول هایی باشند که پوست را آبرسانی، تغذیه و مرطوب کند. به همین جهت ما یک روتین هفت مرحله ای مراقبت از پوست آقایان را گردآوری کرده ایم که در آن به آنچه برای مدیریت موثر پوست خشک خود نیاز دارید، اشاره شده است. در ادامه، روتین مرحله به مرحله را به همراه محصولاتی که برای نیازهای خاص پوست شما مناسب تر هستند، پیدا خواهید کرد. ادامه مطلب را بخوانید تا با بهترین روتین ما برای پوست خشک آقایان آشنا شوید.

مرحله 1: به دنبال یک پاک کننده ملایم باشید

در حالی که پاکسازی برای داشتن پوستی نرم و سالم ضروری است، اما اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند روی پوست‌های خشک تأثیر منفی بگذارد. برخی از پاک‌کننده‌ها، به ویژه آن‌هایی که برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه ساخته شده‌اند، می‌توانند چربی‌های ضروری را از سد رطوبت طبیعی پوست شما پاک کنند. اگر مستعد خشکی هستید، این می‌تواند باعث شود پوست شما احساس کشیدگی، خشکی و ناراحتی کند. بنابراین، انتخاب یک پاک‌کننده که بدون خشک کردن بیش از حد سطح پوست شما، آلودگی و کثیفی را از بین ببرد، بسیار مهم است.

مرحله 2: باقیمانده را با تونر پاک کنید

بعد از شستن صورت، برای پاک کردن باقی مانده مواد شوینده و آماده سازی پوست برای ادامه روتین خود، از یک تونر ملایم استفاده کنید. برای آقایان، ما تونرهای انرژی دهنده صورت را پیشنهاد می کنیم که معمولا حاوی عصاره بامبو و کافئین هستند. زیرا فرمول انرژی بخش آن علاوه بر متعادل سازی و طراوت بخشیدن به پوست علائم قابل مشاهده خستگی را کاهش می دهد. بهتر است تونر را پس از شستشو یا اصلاح صورت استفاده کنید تا پوست احساس تسکین، آبرسانی و راحتی داشته باشد.

برای استفاده، یک پد پنبه ای تمیز را در مایع تونر خیس کنید و روی صورت خود بکشید و از ناحیه چشم خودداری کنید. همچنین، به جای استفاده از پنبه، می توانید مقدار کمی از تونر را روی دستان خود بریزید و به آرامی روی صورت خود بزنید، همانطور که لوسیون بعد از اصلاح استفاده می کنید.

مرحله 3: روی یک سرم تمرکز کنید

اگر در حال حاضر سرم جزء اصلی روتین مراقبت از پوست شما نیست، بدانید که حتما باید شروع به استفاده از آن کنید. این فرمول‌های قدرتمند و غلیظ می‌توانند به رفع مشکلات مختلف پوستی مانند کدری، خطوط ریز یا چین و چروک کمک کنند.

ما برای رفع خشکی، سرم آبرسان سدیم هیالورونات را پیشنهاد می‌کنیم. این سرم سبک مناسب انواع پوست ساخته شده که خاصیت پُر کنندگی منحصر به فردی دارد و به تولید هیالورونیک اسید (مولکول کلیدی در حفظ رطوبت پوست) کمک می‌کند. فرمول مرطوب‌کننده آن به طور قابل مشاهده‌ای ظاهر پوست کدر و کم‌آب را بهبود می‌بخشد و در عین حال ظاهر خطوط ریز و ناهموار دور لب‌ و چشم‌ها را کاهش می‌دهد. یک پمپ از این سرم منحصر به فرد را روی نوک انگشتان تمیز خود فشار دهید، سپس آن را روی صورت خود ماساژ دهید بهتر است روی مناطقی که به طور خاص خشک یا کشیده به نظر می‌رسند تمرکز کنید.

در روتین پوست آقایان با پوست خشک برای مردان بالای 30 سال علاوه بر آبرسانی، جهت رفع علائم قابل مشاهده پیری استفاده از یک رتینوئید را پیشنهاد می‌کنیم. سرم ضد چروک رتینیل پالمیتات به کاهش علائم قابل مشاهده پیری، از جمله خطوط ریز و چین و چروک کمک می‌کند. همچنین استفاده منظم از این فرمول به سفت شدن قابل مشاهده پوست کمک می‌ کند. از این سرم موثر شب به عنوان بخشی از روتین مراقبت روزانه پوست خود استفاده کنید.

مرحله 4: رفع مشکلات پوستی ناحیه چشم

حتی اگر هنوز علائم پیری را در اطراف چشمان خود نمی‌بینید، اضافه کردن کرم یا سرم دور چشم به روتین مراقبت از پوست شما ایده خوبی است. ناحیه نازک و ظریف اطراف چشم یکی از اولین نواحی است که علائم قابل مشاهده پیری را نشان می دهد. حفظ رطوبت ناحیه چشم ممکن است به دور نگه داشتن علائم پیری کمک کند و همچنین می تواند به طور کلی ظاهری سالم‌تر را تقویت کند.

مردان با پوست خشک، سرم دور چشم حاوی ویتامین سی و یک عامل آبرسان مانند پانتنول یا سدیم هیالورونات باشد  را پیشنهاد می کنیم. سرم کاتور چشم گریفین حاوی کافئین، ویتامین سی، پانتنول ونیاسینامید است. این سرم را زیر چشم خود بزنید، خواهید دید که به طور لحظه ای ناحیه را صاف و آبرسانی می کند تا ظاهر چشم های خسته را تازه کند. فراتر از آن، به طور قابل مشاهده ای تیرگی های زیر چشم را کاهش می دهد و به رفع پف و خطوط کمک می کند.

مرحله 5: با یک مرطوب کننده آبرسانی کنید

مطالعات نشان می دهد که مردان نسبت به زنان تمایل به تولید بیشتر سبوم و داشتن پوست چرب تر دارند. در حالی که به نظر می رسد این امر خشکی را در بین مردان نادر می کند، اما برعکس است. مردان بیشتر در معرض کم آبی پوست هستند، یعنی پوستی که به اندازه کافی هیدارته نیست.  این می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد سد دفاعی پوست یا همان اپیدرم شود و پوست را در برابر عوامل استرس زا محیطی آسیب پذیرتر کند.

مهم است که توجه داشته باشید، صرف نظر از میزان سبوم تولید شده توسط پوست، مرطوب کننده برای آبرسانی مناسب پوست حیاتی است. علاوه بر رعایت عادات پوستی سالم مانند نوشیدن آب کافی، ما پیشنهاد می کنیم برای مردان که یک مرطوب کننده سبک اما آبرسان را در روتین پوست خشک خود بگنجانند.

مرحله 6: از پوست خود محافظت کنید

در حالی که فرمول‌های استاندارد ضد آفتاب (حداقل به طور مستقیم) خشکی پوست را بهبود نمی‌بخشد، اما در هر روتین مراقبت از پوست ضروری است. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به طور مزمن، عامل حدود ۸۰ درصد از پیری قابل مشاهده پوست است که خشکی یکی از علائم اصلی آن به شمار می‌رود. بنابراین، محافظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش مضر خورشید می‌تواند به حفظ سلامت و قدرت بیرونی‌ترین لایه پوست در برابر عوامل استرس‌زا که در غیر این صورت منجر به خشکی و تحریک پوست می‌شود، کمک کند.

به عنوان آخرین مرحله در روتین مراقبت روزانه پوست خود، توصیه می‌کنیم مقدار مناسبی از ضد آفتاب در روتین  با spf ۵۰+ را استفاده کنید. ضد آفتاب با طیف وسیع، در صورت استفاده ترکیبی با سایر اقدامات محافظت در برابر نور خورشید، از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند و به جلوگیری از اثرات مخرب سایر عوامل استرس‌زای محیطی مانند آلودگی کمک می‌کند.

ضد آفتاب به تنهایی برای محافظت از شما در برابر اشعه‌های مضر خورشید کافی نیست. کارشناسان توصیه می‌کنند تا حد امکان از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید خودداری کرده و هنگام بیرون رفتن از کلاه و لباس‌های محافظ استفاده کنید.

مرحله 7: یک ماسک اضافه کنید

با اینکه همانطور که گفتیم ضد آفتاب آخرین مرحله در روتین مراقبت روزانه پوست شماست (و همینطور هم هست). اما برای تکمیل روتین مراقبت پوستی هفتگی‌تان، یک مرحله دیگر اضافه می‌کنیم – به طور خاص، یک ماسک که باید ۳ بار در هفته استفاده شود. اگرچه ممکنه ماسک صورت (هنوز) بخشی از روتین مراقبت پوستی همیشگی شما نباشد، ما به هر فردی که پوست خشکی دارد توصیه می‌کنیم حداقل یک بار در هفته از یک ماسک مرطوب کننده در روتین خود استفاده کند.

منبع:  kiehls.com

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *