هر آنچه درباره‌ی پوست نرمال باید بدانیم


پوست معمولی

واژه‌ی نرمال یا معمولی در واقع اصطلاحی است که برای پوست‌های متعادل(پوست معمولی) استفاده می‌شود. ناحیه‌ی T (پیشانی، بینی و چانه) ممکن است اندکی چرب باشد اما تولید سِبوم (چربی طبیعی پوست) و رطوبت پوست متعادل است، در واقع این نوع پوستی نه خیلی چرب و نه خیلی خشک است.

چربی و‌ رطوبتی متعادل دارد.

چگونه می توانم بفهمم که پوست من نرمال است؟

سطح پوست شما سالم و بدون لک به نظر می‌رسد. منافذ پوست شما سالم و به سختی قابل دیدن بوده و روی پوستتان دائماً جوش، خشکی یا لک نمی بینید، به علاوه حساسیت پوستی حتی به  ذهن شما هم خطور نکرده است.  

چرا پوست من نرمال است؟

در بیشتر موارد، علت پوست نرمال و معمولی  مانند همه انواع پوست، به والدین شما بستگی دارد و کاملا ارثی است. درست مانند سایر ویژگی‌های فیزیکی و شخصیتی که از طریق DNA به ارث می‌رسد، پوست نرمال شما نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که از مادر یا پدرتان دریافت کرده‌اید.

اما حتی اگر همه افراد خانواده شما پوستی نرمال  داشته باشند، ظاهر پوست شما ممکن است با بقیه افراد متفاوت باشد. به اصطلاح پوست نرمال از نظر هر آنچه که «نرمال» در نظر گرفته شود، باز هم کاملا نسبی است. آنچه برای پوست شما طبیعی و نرمال است، ممکن است روز به روز با گذر زمان تغییر کند.

به طور کلی دو نوع رطوبت برای پوست داریم، اولین نوع رطوبت، روغن است، ماده ای چرب به نام سبوم که از غدد چربی زیر سطح پوست تولید می‌شود. پوست ما این ماده  را به طور طبیعی تولید کرده تا سطح پوست را مرطوب نگه دارد. نوع دوم رطوبت که پوست ما به آن نیاز دارد  از آب به دست می آید، یعنی بستگی دارد به مقدار آبی که می‌نوشید. بنابراین واژه “نرمال” به این معنی است که نسبت متعادلی بین روغن و آب در بدن شما برقرار است.

طراوت و تازگی از ویژگی‌های این نوع پوستی است با افزایش سن، تمایل به خشک شدن دارد.

رنگ مطلوب و روشنی دارد.

بافتی نرم و لطیف دارد.

در پایان روز پوست خشک یا چرب نیست.

این نوع پوست‌ دارای منافذ بسته و سالم است و همچنین از گردش خون خوبی بهره می‌برد. پوست این افراد بافتی مخملی، نرم، شفاف و گلگون دارد.

در روتین مراقبت از پوست معمولی از ماسک‌هایی که بر پایه‌ی کرم هستند استفاده کنید، چون پوست را سالم‌تر حجیم‌تر و شاداب‌تر می‌کند.

دنبال ترکیباتی مانند AHA و BHA و روغن‌های ضروری و طبیعی باشید و آنها را به روتین پوست خود اضافه کنید.

سرم لایه بردار ملایم گریفین که ترکیبات اصلی آن AHA و BHA (آلفا هیدروکسی اسیدها و بتا هیدروکسی اسیدها) می‌باشد یک گزینه‌ی ایده‌آل برای پوست‌های نرمال است.

منبع : BYRDIE

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *