میزان صحیح مصرف محصولات مراقبت از پوست


 وقتی صحبت از روتین پوست است اکثر افراد به این فکر می‌کنند که چه محصولاتی را در روتین مراقبت از پوست روزانه خود قرار دهند. در کنار پاک کننده‌ها، تونر، مرطوب کننده و کرم‌های ضد آفتاب، بسیاری از افراد از سرم پوست، کرم‌ دور چشم، روغن‌های صورت و ماسک نیز استفاده می‌کنند.

اما سوال اصلی برای بسیاری از افراد مقدار ایده‌آل مصرف هر کدام از محصولات و چگونگی استفاده از آن در روتین مراقبت از پوست است. به همین منظور برای اطمینان از اینکه روش و میزان استفاده شما درست است، نظرات کوری ال هارتمن، دکتر میشل گرین و دکتر هدلی کینگ، متخصصین پوست را گردآوری کرده و نکات مهم در مورد مقدار مصرف محصولات مراقبت از پوست را در ادامه عنوان می‌کنیم.

پاک کننده

صورت در مقایسه با بدن، ناحیه بسیار کوچک‌تری از پوست را داراست. به این ترتیب، اشباع بیش از حد آن با کرم یا لوسیون پاک کننده کار بیهوده‌ای است و میزان تمیز کردن آن را افزایش نمی‌دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، هارتمن می‌گوید که یک پمپ (در صورت استفاده از محصول پاک کننده پمپی) و اندازه یک سکه (برای سایر پاک کننده‌ها) جهت پاکسازی کامل صورت کافی است.

زمانیکه پاک کننده‌ها با آب مخلوط می‌شوند، با ایجاد کف حجم بیشتری از مواد تولید کرده که می‌تواند برای پیشانی تا چانه و همچنین روی گردن و سینه کافی باشد.

هارتمن می‌گوید بهترین راه در استفاده از پاک‌کننده‌‌ها این است که با صورت مرطوب شروع کنید یا آب ولرم را همراه با پاک‌کننده در کف دست‌هایتان بمالید و کف ایجاد شده را با حرکات رو به بالا به روی صورت خود بمالید، احتیاط کنید تا کف و محلول با چشم (مگر اینکه پاک کننده برای چشم مناسب باشد) تماس نداشته باشد. سپس پوست خود را با آب خنک آبکشی کنید، سعی کنید حرکات دستتان رو به بالا باشد زیرا انجام این کار به سفت شدن منافذ و افزایش جریان خون صورت کمک می‌کند. برای خشک کردن صورت از لمس زیاد و کشیدن حوله روی صورت خودداری کنید. زیرا هر گونه کشش غیر ضروری می‌تواند منجر به علائم پیری زودرس مانند خطوط ریز و چین و چروک شود.

تونر، اسنس‌ها و میسلار

وقتی صحبت از تونر، میسلار و اسنس‌ها می‌شود، بسیاری از افراد برای استفاده از آن‌ها از پنبه و پد‌های آرایشی استفاده می‌کنند، اما هارتمن هشدار می‌دهد که مقدار زیادی از محصول را به این شکل از دست می‌دهید، به این ترتیب، توصیه می‌شود که تونرها و اسنس‌ها را مستقیماً در کف دست خود بریزید. هنگام انجام این کار، از تماس با چشم‌ها، سوراخ‌های بینی و دهان اجتناب کرده تا از تحریک شدن این نواحی جلوگیری کنید.

به شکل کلی بهتر است تونر برای مناطق مشکل‌دار و پوست چرب مانند T-Zone استفاده شود. با این حال، اگر پوست شما خشک یا مختلط است، ممکن است نیازی به استفاده از تونر نداشته باشید، زیرا می‌تواند پوست را بیشتر خشک کند.

برای میسلار واتر که جهت از بین بردن کثیفی و مواد اضافی از روی پوست طراحی شده بهترین روش در واقع استفاده از یک پد خیس شده با میسلار است.

سرم‌ها

مقدار کمی از سرم‌ پوست به دلیل غلظت مواد فعال بسیار اثر بخش و مفید است. به این ترتیب برای پوشاندن کل صورت و گردن حدود یک سکه یعنی (5 تا 7 قطره) کافیست. همیشه سعی کنید سرمی که به صورت خود می‌زنید امتداد داده و تا ناحیه گردن هم ماساژ دهید.اگر از افرادی نیستید که سرم را قبل از استفاده در کف دست خود می‌ریزند، می‌توانید چند قطره از سرم را در سرتاسر صورت ریخته و روی صورت ماساژ داده و پخش کنید.

کرم چشم

ناحیه دور چشم بسیار کوچک است، اما استفاده صحیح از کرم دور چشم می‌تواند نتایج ضد پیری بسیار خوبی در چهره شما ایجاد کند. به گفته هارتمن، مقداری از کرم به اندازه یک نخود برای هر دو چشم همچنین بالا و اطراف آن نیز کافی خواهد بود.

جدا از مقدار کرم، هارتمن اهمیت فشار وارده (یا بهتر بگوییم اهمیت فشار کم) را هنگام استفاده از کرم دور چشم همواره یادآوری می‌کند. او همچنین می‌گوید: برای پخش کردن کرم از انگشت حلقه خود استفاده کنید. زیرا انگشت حلقه فشار کمتری نسبت به انگشت اشاره به ناحیه ظریف اطراف چشم وارد کرده پوست کمتر کشیده می‌شود و خطوط ظریف و چین و چروک ایجاد نمی‌کند.

مرطوب کننده

به طور کلی، یک تا دو میلی گرم از کرم مرطوب کننده در هر سانتی متر مربع از پوست برای آبرسانی و رطوبت رسانی به کل صورت شما کافی است. همچنین، نوع پوست شما در میزان مصرف کرم مرطوب کننده تاثیر داشته و می‌تواند باعث افزایش میزان آن شود.

هارتمن می گوید: برای پوست نرمال تا مختلط، مقداری به اندازه یک سکه از مرطوب کننده کافی و به خوبی اثرگذار است. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، کمی بیشتر از این مقدار احتیاج خواهید داشت.

مهم نیست که چقدر مرطوب کننده استفاده می‌کنید، مهم نحوه استفاده از آن است. هارتمن می‌گوید: «برای استفاده از مرطوب‌کننده صبر کنید تا پوست شما پس از استفاده سرم کاملاً خشک شده، سپس مرطوب کننده را به صورت حرکات دایره‌ای ملایم و به سمت بالا در کل صورت بمالید، انجام این کار به تقویت گردش خون و لیفت پوست صورت کمک می‌کند.

ضد آفتاب​

صرف نظر از فصل سال، دما و اینکه چند وقت یکبار قصد بیرون رفتن دارید، استفاده از کرم ضد آفتاب در همه‌ی این شرایط ضروری است، زیرا می‌تواند به محافظت در برابر اشعه‌های فرابنفش که از پنجره و حتی ابری‌ترین آسمان‌ها بتابد، کمک کند.

شما نمی‌توانید فقط به مرطوب کننده خود که حاوی SPF است اکتفا کنید. کینگ می‌گوید: بیشتر افراد فقط 25 تا 50 درصد از میزان توصیه شده ضد آفتاب را استفاده می‌کنند. تقریباً دو میلی گرم از ضد آفتاب در هر سانتی متر مربع از پوست باید روزانه استفاده شود.

روغن‌های صورت

روغن‌های صورت هم مانند سرم‌های پوست، مقدار کم آن‌ها تاثیر زیادی را به دنبال خواهد داشت. در بیشتر مواقع، دو تا سه قطره برای پوشاندن کل صورت شما کافی است.

توصیه می‌شود فقط شب‌ها از روغن‌های صورت استفاده کنید که با ضدآفتاب روزانه‌ تداخل نداشته باشد. استفاده روغن‌ها بعد از مرطوب کننده می‌تواند به تکمیل تمام مزایای آبرسانی کرم یا کرم ژلی که استفاده می‌کنید کمک کنند.

ماسک‌ها

میزان مصرف ماسک‌ صورت نسبت به سایر محصولات زیبایی کمی بیشتر است اما همچنان بر خلاف سایر محصولات مراقبت از پوست، هیچ مقدار مصرف مشخصی برای ماسک وجود ندارد، زیرا معمولاً بر اساس نوع محصول خاص متفاوت خواهد بود. به همین دلیل است که دکتر گرین توصیه می‌کند میزان و دفعات استفاده آن‌ها را طبق دستورالعمل درج شده روی بسته بندی دنبال کنید.

اما به عنوان یک قانون کلی، دکتر هارتمن می گوید: مقدار محصولی که برای ماسک استفاده می‌کنید باید به اندازه‌ای باشد که لایه‌ای نازک روی کل صورت را بپوشاند.  

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *