مزایای سدیم PCA در مراقبت از پوست


سدیم PCA چیست؟

سدیم PCA با جذب رطوبت از هوا، محتوای آب لایه بالایی پوست را افزایش می‌دهد. سلول‌های پوست را به وسیله رطوبت به هم می‌چسباند و سطح صافی روی پوست ایجاد کرده و آن را یکدست و یکنواخت می‌کند.

هم‌چنین سدیم PCA ماده چسبنده بین سلولی که باعث نگه‌داشتن آن‌ها در کنار هم می‌شود را بازسازی کرده، این اتفاق از فرار رطوبت از سطح پوست جلوگیری کرده و همچنین رشد باکتری و آلودگی روی پوست کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب شانس شکسته شدن پوست (پیری)، ظهور منافذ مسدود، جوش و دیگر مشکلات پوستی را کاهش می‎‌دهد.

سدیم PCA یک عنصر آبرسان طبیعی و یک ماده مرطوب کننده است که در ترکیبات طیف وسیعی از محصولات مراقبت از پوست و مو به عنوان یک عامل آبرسان و یک ماده بازسازی کننده استفاده می‌شود.

مرطوب کننده‌ها موادی هستند که به پوست کمک می‌کنند تا رطوبت را جذب و حفظ کند. این مواد با جذب آب در اپیدرم(لایه بیرونی پوست) ظاهری حجیم و هیدراته به آن می‌دهند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مواد مرطوب کننده‌ کمک به شرایطی است که حائل پوستی (بیرونی‌ترین لایه پوست) در اثر اگزما یا درماتیت مختل شده است، متخصصان استفاده از محصولات پوستی با این ترکیبات را برای افرادی که با اگزما یا پسوریازیس درگیر هستند توصیه می‌کنند.

حائل پوستی همان بالاترین لایه پوست است که از روغن‌ها و عوامل مرطوب کننده طبیعی تشکیل شده و به محافظت از پوست در برابر رشد بیش از حد باکتری‌ها و آلرژن‌ها کمک می‌کند. همچنین مانع از دست دادن رطوبت پوست می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که این حائل پوستی شکسته شود، احتمال ایجاد اختلالات پوستی مانند اگزما و درماتیت بیشتر می‌شود.

سدیم PCA یکی از چندین عامل مرطوب کننده طبیعی پوست (NMF- فاکتور مرطوب کننده طبیعی پوست) است. بنابراین، استفاده از سدیم PCA به صورت موضعی می‌تواند مزایایی را که NMF به پوست ارائه می‌دهد ،شبیه سازی کند. با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض مواد حساسیت‌زا مانند مواد پاک کننده، خشک کننده و برخی محصولات الکلی، NMF پوست از بین می‌رود اما بازگرداندن آن به پوست و جبران آن امری ضروری است. زیرا در غیر اینصورت می‌تواند پوست را به وضوح خشک، سفت و پوسته پوسته کند. با استفاده از موادی که به پر کردن NMF کمک می‌کنند، علائم قابل مشاهده بالا رفتن سن مانند خطوط، چین و چروک و خشکی پوست کاهش می‌یابد و این باعث می‌شود پوست شما صاف‌تر، هیدراته‌تر و سفت‌تر به نظر برسد.

سدیم PCA یک ماده غیر کومدون زا است، به این معنی که باعث مسدود شدن منافذ یا بدتر شدن وضعیت جوش و آکنه یا ایجاد لک‌های پوستی نمی‌شود

آیا سدیم PCA با هیالورونیک اسید رقابت می‌کند؟

سدیم PCA می‌تواند تا 250 برابر وزن خود آب جذب کند در حالی که هیالورونیک اسید تا 1000 برابر وزن خود می‌تواند آب نگه دارد. این دو آبرسان قوی در ترکیب با یکدیگر  روی پوست‌های خشک معجزه کرده و معمولا برای بهبود حفظ رطوبت در یک محصول استفاده می‌شوند.

منافذ در واقع همان فولیکول‌های مو هستند که موهای ریز را در خود جای می‌دهند. آن‌ها همچنین محل زندگی غدد چربی و غدد سودوریفر (عرق) هستند. راشل پونتیلو، متخصص پوست توضیح می‌دهد: « هم سبوم و هم عرق از منافذ ترشح می‌شود. ممکن است احساس نرمی و چربی را که ایجاد ‌میکند دوست نداشته باشید و آن را یک اتفاق ناخوشایند تلقی کنید. اما چربی و سموم از طریق منافذ شما  دفع می‌شوند و به این طریق بدن شما از پوستتان محافظت می‌کند. هنگامی که شما عرق می‌کنید سموم بدنتان دفع می‌شود، این روش سم‌زدایی و سالم ماند پوست است.

او همچنین می‌گوید: «منافذ در مراقبت از پوست نقش بسیار مهمی دارند، مواد آرایشی و بهداشتی موضعی از طریق آن‌ها به لایه‌های عمیق‌تر اپیدرم نفوذ می‌کنند تا هدف خود را انجام دهند.

به همین دلیل است که باید پوست خود را قبل از استفاده از سرم پوست، کرم مرطوب کننده و یا هر محصول مراقبتی دیگر تمیز کنید. انجام این کار نه تنها آرایش و آلودگی را از سطح پوست پاک می‌کند بلکه منافذ پوستتان را هم پاکسازی میکند.

سرم جمع کننده منافذ باز گریفین با رطوبت رسانی به پوست و پاکسازی منافذ باعث کوچک شدن آن‌ها می‌شود. ترکیبات این سرم ملایم بوده که باعث می‌شود یک انتخاب روزانه ایده‌آل برای همه‌ی افراد باشد، به ویژه آن‌هایی که با منافذ باز پوست خود درگیرند . 

برای اثر بخشی بالاتر بهتر است سرم جمع کننده منافذ گریفین را شب‌ها بعد از شستن صورت و روی پوست تمیز استفاده کنید، پس از جذب کامل سرم، حتما کرم مرطوب کننده به پوستتان بزنید.

منبع: thklog.co

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *