چگونه تشخیص دهیم پوست ما چه نوع پوستی است؟


تشخیص نوع پوست

همه‌ی افراد باید روزانه پوست خود را از پاکسازی و بعد مرطوب کنند، اما نوع پوست‌ شما که شامل پوست‌های چرب، خشک، نرمال، مختلط و حساس می‌شود، نیازهای متفاوتی دارد– به همین دلیل است که شناخت نوع پوست اولین قدم در مراقبت از آن است. اما چگونه می‌توان فهمید چه نوع پوستی دارید؟ پاسخ را می‌توان با مشاهده ساده پیدا کرد.آنچه لازم است بدانید:

پنج نوع پوست مختلف وجود دارد که شامل: پوست چرب، پوست خشک، پوست معمولی، پوست مختلط و حساس است. با تشخیص اینکه چه نوع پوستی دارید، می‌توانید تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای را درباره‌ی مراقبت و محافظتی را که اکنون و حتی سال‌های آینده پوستتان به آن نیاز دارد داشته باشید.

پیدا کردن نوع پوست

نوع پوست معمولاً با مشاهده ساده قابل تعیین است. با دو نوع آزمایشی که می‌توانید به راحتی در خانه انجام دهید، می‌توانیم به شما کمک کنیم فقط در 30 دقیقه بفهمید چه نوع پوستی دارید.

ویژگی های رایج انواع پوست

پوست چرب : مقدار زیادی سبوم تولید می‌کند که باعث می‌شود پوست براق به نظر برسد و احساس چربی داشته باشد به خصوص در سرتاسر ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه). اگر پوست چربی دارید، ممکن است منافذ پوست شما بزرگ‌تر از حالت نرمال باشد، لکه‌های آکنه داشته باشید و پوستتان مستعد جوش زدن است.

پوست خشک : معمولا کدر و زبر است و ممکن است حتی پوسته پوسته شود. اغلب پوست احساس تنگی داشته و کشش و انعطاف کمتری دارد و ممکن است مستعد چین و چروک و خطوط بیشتر باشد. همچنین ممکن است دچار خارش یا تحریک بیشتری شود.

پوست معمولی: این نوع پوست متعادل است – نه احساس خشکی دارد و نه چربی. مستعد جوش، پوسته پوسته شدن نیست. منافذ به طور کلی کوچک هستند، بافت پوست صاف است و کمتر مستعد ایجاد حساسیت یا لک می‌باشد.

پوست حساس: اغلب به عنوان یک نوع پوست شناخته می‌شود، اما شما همچنان شما می‌توانید پوست چرب و حساس، پوست خشک و حساس یا پوست نرمال و حساس داشته باشید. صرف نظر از اینکه چه نوع پوستی دارید، اگر پوست حساسی دارید، ممکن است قرمزی داشته باشید، احساس سوزش، خارش یا خشکی داشته باشید. این علائم بخاطر این است که پوست شما در برابر محرک‌های خارجی آسیب پذیرتر است و ممکن است توسط مواد خاصی مانند رنگ‌ها یا عطرها و همچنین عوامل محیطی ایجاد شود. اگر پوست شما حساس است، ممکن است بتوانید تعیین کنید که چه چیزی باعث حساسیت شما می‌شود و از محصولات حاوی آن مواد خاص اجتناب کنید یا محیط خود را تغییر دهید تا قرار گرفتن در معرض عوامل محرک را کم کنید.

اگر توصیف ویژگی‌های انواع پوست به شما کمک نکرد تا به نتیجه برسید که چه نوع پوستی دارید، آزمایشاتی وجود دارد که می‌توانید در خانه انجام دهید تا به شما در تعیین نوع پوست کمک کند.

این تست خانگی به شما این امکان را می‌دهد تا با مشاهده رفتار پوست خود پس از پاکسازی متوجه شوید که چه نوع پوستی دارید. برای شروع، صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید و سپس به آرامی آن را خشک کنید. اگر بعد از گذشت 30 دقیقه پوست شما براق به نظر می‌رسد، احتمالاً پوست چرب دارید. اگر احساس کشیدگی و پوسته پوسته شدن دارید، احتمالاً شما پوست خشکی دارید. اگر درخشش فقط در(T-zone) شما باشد، احتمالاً پوست مختلط دارید. و اگر پوست شما هیدراته و نرم و بدون حس کشیدگی بوده و چرب هم نیست، احتمالاً پوست طبیعی دارید.

منبع: CeraVe.com

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *