آیا ممکن است محصولاتی که برای مو استفاده می‌کنیم باعث ایجاد جوش شوند؟


مقابله با جوش‌های صورت می‌تواند تجربه‌ای ناامیدکننده باشد، به خصوص زمانی که مطمئن نباشید دلیل بروز آن‌ها چیست یا چگونه باید این مشکل را حل کنید.عوامل محیطی، رژیم غذایی، هورمون‌ها و محصولات مراقبت از پوست از مهم‌ترین دلایل ایجاد جوش هستند و اغلب راه‌حل آن در آزمون و خطا و روش‌های حذف نهفته است. اما آیا می‌دانستید که گاهی اوقات محصولات مو می‌توانند دلیل اصلی جوش‌های شما باشند؟ خوشبختانه، راه‌های مختلفی برای بهبود وضعیت شما وجود دارد، به شرطی که تشخیص دهید این یک علت احتمالی است. در ادامه، از دو متخصص پوست در مورد اینکه چرا محصولات مو می‌توانند باعث ایجاد جوش شوند و همچنین بهترین نکات آن‌ها برای پیشگیری و به حداقل رساندن آن‌ها چیست را پرس و جو و در این مقاله مطرح کردیم، مقاله را دنبال کنید تا بهترین نکات را در این باره یاد بگیریم.

آیا محصولات مو واقعا باعث جوش می‌شوند؟

جوش‌ها می‌توانند به دلیل عوامل محیطی مختلفی ایجاد شوند. درست شبیه به محصولات مراقبت از پوست که با نوع پوست و حساسیت‌های شما سازگار نیستند، محصولات مو نیز می‌توانند منجر به جوش شوند.دکتر لورن پنزی، متخصص پوست دارای گواهینامه می‌گوید: محصولات مو می‌توانند نوعی آکنه به نام «آکنه پوما» یا «آکنه آرایشی» ایجاد کنند که معمولاً با جوش‌های سر سفید و برجستگی‌های کوچک به رنگ گوشت در ناحیه پیشانی، خط رویش مو ظاهر می‌شود. این معمولاً به دلیل وجود مواد تشکیل دهنده کومدوزا (جوش زا) در محصولات مو است، مانند روغن‌ها، سیلیکون‌ها و موم‌ها که باعث مسدود شدن منافذ پوست هم می‌شوند.

تحقیقات از این ایده حمایت می کنند و نشان می دهند که اغلب، محصولات مراقبت از مو می توانند حتی پس از شستن محصولات با شوینده صورت یا شامپو، باقی مانده ای روی پوست باقی بگذارند. این باقی مانده می تواند منجر به آکنه شود و مطالعات این موضوع را تأیید می کند که داشتن یک روتین مراقبت از مو غیر کومدون زا به طور کلی منجر به بهبود آکنه خفیف تا متوسط صورت و بدن می‌شود.

چگونه از ایجاد جوش توسط محصولات مو جلوگیری کنیم؟

از ترکیبات جوش زا اجتناب کنید

اگر شروع به دیدن جوش‌های ناخواسته کردید، به تمام مواد تشکیل دهنده محصولات مراقبت از پوست و موی خود به دقت نگاه کنید. باید تمام تلاش خود را برای اجتناب از هر چیزی که می دانید باعث ایجاد جوش می شود، انجام دهید.

دکتر پنزی تاکید می کند: از محصولاتی با مواد غیر جوش زا استفاده کنید.روی محصولات باید عبارت‌هایی مانند «منافذ را مسدود نمی‌کند»، «بدون چربی»، «غیر کومدون زا» یا «غیر جوش زا» نوشته شود.» این یک روش حذف مفید است، زیرا به شما در تعیین ریشه آکنه خود، یعنی اینکه آیا ناشی از محصولات است یا عامل دیگری، کمک می‌کند.

روبالشی و ملحفه خود را بشویید

شاید اولین چیزی که به ذهن شما خطور نمی‌کند زمانی که صحبت از داشتن پوستی صاف می‌شود، تمیز نگه داشتن رختخواب باشد، اما این کار تأثیر بسزایی در داشتن پوست سالم دارد. به طور کلی، بهترین کار این است که ملحفه و روبالشی‌های خود را هفته‌ای یکبار بشویید. در حالی که این کار به نظر یک کار بدیهی می‌رسد، خیلی از افراد به دلیل مشغله زیاد فراموش می‌کنند که مرتب این کار را انجام دهند (پس کاملاً درک می‌کنیم که اگر شما هم این کار را فراموش کرده‌اید). با این حال، این کار در مسیر کمک به رفع یا به حداقل رساندن جوش‌ها اهمیت دارد.

دکتر پنزی اینگونه توصیه می‌کند: حتماً روبالشی و ملحفه، کلاه، کلاه ایمنی، هدبند و سایه‌بان خود را عوض کنید یا بشویید. این به این دلیل است که باقی‌مانده محصولات مراقبت مو می‌تواند روی این وسایل باقی بماند.

از تماس محصول با پوست خودداری کنید

اغلب، محصولات مورد علاقه ما (مانند محافظ حرارتی مو) به صورت اسپری عرضه می‌شوند که برای پخش یکنواخت مفید است، اما هدف قرار دادن مو در عین حال که از پوست خود اجتناب کنید را دشوار می کند. به همین ترتیب، به راحتی ممکن است ناخواسته محصولات غیر اسپری (مانند نرم کننده های بدون آبکشی) روی پوست شما باقی بماند، به خصوص اگر آنها را بی دقت استفاده کنید و/یا در حین حرکت دادن دست ها روی مو، پیشانی یا گونه های خود را لمس کنید. متخصصان ما می گویند که این موضوع ارزش توجه دارد و بهتر است در صورت امکان از آن اجتناب کنید.

پس چگونه می توانید با دقت بیشتری روتین موهای خود را انجام دهید تا در عین حال که از پوست خود محافظت می‌کنید، حداکثر مزایا را برای موهای خود به ارمغان بیاورید؟ دکتر پنزی می گوید: از مالیدن مستقیم محصولات مو به پوست خودداری کنید و همیشه بعد از استفاده از محصولات مو، دست‌های خود را بشویید.

موهای خود را قبل از بدن بشویید

گاهی اوقات این عادت‌های کوچک هستند که تفاوت بزرگی ایجاد می کنند و در این مورد، ترتیبی که در آن دوش می گیرید (یا هر دوش دیگری) می تواند برای پوست شما تاثیر بگذارد.  

دکتر پنزی توضیح می دهد: قبل از شستن پشت خود، شامپو و نرم کننده خود را بشویید تا مطمئن شوید هرگونه باقی مانده محصول کاملاً از روی پوست پاک شده و روی آن باقی نمی ماند.

بلر مورفی رز، دکتر پوست و زیبایی می گوید که این مورد در بسیاری از درمان های مو نیز صدق می‌کند. او به ما می گوید: همیشه قبل از شستن بدن و صورت، درمان‌هایی مانند نرم کننده‌های بدون آبکشی را استفاده کنید. بهتر است تمام باقی مانده روغن هایی که بعد از آبکشی مو روی پوست شما باقی می مانند را با دقت تمام پاک کنید.

محصولات درمانی مو

کارشناسان اشاره می کنند که در مورد نرم کننده های بدون آبکشی، این محصولات اغلب می توانند منشاء جوش باشند. از آنجایی که این محصولات برای مدت طولانی تری روی مو باقی می مانند، احتمال تماس طولانی مدت با پوست بیشتر است که می تواند منافذ را مسدود کند. دکتر مورفی رز توضیح می دهد: درمان‌های بدون آبکشی، از جمله ماسک‌ها، روغن‌ها، نرم‌کننده‌های بازکننده گره، موس‌ها و پمادها به طور غیر معمول منافذ را مسدود کرده و به ایجاد جوش در پوست‌های در معرض، از جمله اطراف خط مو، گردن و پشت کمک می‌کنند. تا جایی که ممکن است از تماس این محصولات با پوست مستعد آکنه خودداری کنید و در صورت امکان محصول را از این نواحی بشویید.

دکتر مورفی رز اضافه می‌کند که روغن مو به طور خاص اغلب می‌تواند عامل اصلی ایجاد جوش‌های پوستی باشد. او اشاره می کند که روغن های مو در صورت گرما می توانند حرکت کنند و حتی یک قطره میکروسکوپی از محصول برای ایجاد مشکل روی پوست کافی است.

نتیجه‌گیری نهایی

در حالی که محصولات مو واقعا می‌توانند باعث ایجاد جوش شوند، نکات ساده بالا می‌تواند تفاوت زیادی در جلوگیری از آن‌ها ایجاد کند، که ممکن است رمز داشتن پوستی سالم و صاف‌تر باشد. خوشبختانه، مجبور نیستید استفاده از محصولات مورد علاقه خود را کنار بگذارید – کمی بیشتر مراقب نحوه استفاده از آن‌ها بودن می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند و از مسدود شدن منافذ توسط فرمول‌های محصولات جلوگیری کند. همانطور که همیشه توصیه می‌شود، برای هر گونه بیماری پوستی مداوم و برنامه‌های درمانی خاص خود با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 منبع: byrdie

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *