نحوه‌ی استفاده از سرم‌های پوستی


چگونه از سرم‌های پوستی استفاده کنیم؟

احتمالا اخیرا در مورد سرم‌‌های صورت پوست زیاد شنیده‌اید و از خود می‌پرسید که این همه صحبت و تبلیغات در مورد این سرم‌ها به چه علت است؟

 این ویال‌های جادویی کوچک، پوست شما را به پوستی درخشنده‌تر، جوان‌تر، بدون لک و جوش و به شکل کلی سالم‌تر و زیباتر تبدیل می‌کند.

چگونه باید از سرم صورت به شکل درست استفاده کنیم؟  یا اینکه بعد از مرطوب کننده هم می‌توانم از سرم صورت استفاده کنم؟ آیا فقط باید در شب‌ها سرم صورت بزنم؟ هربار چه اندازه از سرم را باید به صورتم بزنم؟

اگر چنین سوالاتی در ذهنتان ایجاد شده این را بدانید که تنها نیستید.

 در ادامه بخوانید تا بدانید چگونه از سرم صورت استفاده کنید تا بیشترین بهره را از آن‌ها ببرید.

 چه زمانی باید از سرم صورت استفاده کنم؟

استفاده از اکثر سرم‌های صورت دو بار در روز کاملا بی خطر است، یک بار صبح روی پوست تمیز، قبل ازاینکه ضد آفتاب زده و آرایش کنید و یک بار در شب قبل از اینکه  به خواب بروید. اما به یاد داشته باشید که حتما دستورالعمل‌های روی سرم خود را برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه‌ استفاده از سرم بخوانید. برای مثال از مصرف برخی از سرم‌ها در طول روز باید اجتناب کرد، در حالی که برخی از آنها در هنگام تابش خورشید توان و عملکرد بیشتری دارند. بنابراین قبل از استفاده از هر سرم در روتین روزانه خود، تمام دستورالعمل‌ها را سعی کنید با دقت بخوانی

سرم‌های پوستی به شکل مایع و یا غلیظ‌تر از آن عرضه می‌گردند. این نوع محصولات به جهت سرعت بالا در جذب، تاثیرات مطلوب و چشمگیری را بر روی پوست می‌گذارند. درمورد چگونگی استفاده از سرم پوستی باید گفت که آنها بر خلاف سایر محصولات مراقبت از پوست مانند: پماد‌ها، کرم‌های غلیظ و مرطوب‌کننده‌ها که پس از مالیدن روی صورت باید به سمت بالا ماساژ داده شوند تا جذب شود، سرم‌ها را باید بعد از ریختن روی صورت با ضربات ملایم سر انگشت روی صورت پخش کنید. توجه داشته باشید که خیلی آن را روی پوست نمالید، زیرا همانطور که در ابتدا بیان شد، سرم‌ها سرعت بالایی در جذب دارند.

مراحل استفاده از سرم پوست:

  • قبل از استفاده از سرم صورت خود را بشویید. (توجه داشته باشید که برای اثر بخشی بالا هر روز صورت خود را با شوینده مناسب نوع پوست خود بشویید.)
  • لایه برداری کنید. (4 روز یک بار لایه برداری کنید.)
  • اگر سرمی که استفاده می‌کنید رقیق است به هر قسمت از صورتتان یک قطره بزنید. (یک قطره روی نوک انگشتان بریزید به روی پیشانی ضربه بزنید و همین کار را روی قسمت دیگر صورت مانند: گونه، چانه و بینی تکرار کنید.)

اگر سرمی که استفاده می‌کنید غلیظ است، 3 تا 5 قطره از آن را در دستان خود گرم کنید. (سرم‌های غلیظ حتما باید قبل از استفاده توسط دستان گرم شوند. به این شکل که سرم را روی کف دست بریزید و کف دستان خود را به یکدیگر بمالید تا گرم شوند.

سپس کف دست‌ها را به ناحیه‌های مختلف صورت بمالید و به صورت ضربه‌ای آن را پخش کنید.

  • برای جذب بهتر سرم، به مدت 30 تا 60 ثانیه با دستان خود دایره‌وار ضربه‌های آرام بزنید.
  • یک دقیقه صبر کنید تا سرم کامل جذب شود و بعد مرطوب کننده را روی پوست خود بمالید.
  • اگر صبح سرم را استفاده می‌کنید می‌توانید بعد از زدن مرطوب کننده یک دقیقه صبر کنید تا کامل جذب شود و بعد اگر خواستید آرایش کنید.

منبع :  WikiHow

هیچ دیدگاهی وجود ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *